Rodeo i mitt hjärta

8 February, 2011

Mode är något som jag fascineras av. Jag är inte den som lägger ner all min tid och majoriteten av mina pengar på det men det är en konstant källa av fascination. Speciellt mode som på något vis blandar in hjärnan och intellektet vilket kanske inte låter som en mening som riktigt funkar men ändå. Kolla in rodeo så fattar ni. Rodeo är ett modemagazin som brukade komma ut i pappersform och sen lades ner för att bara finnas på nätet. Men nu har det återuppstått som papperstidning vilket gör att näste vän som kommer och hälsar på inte släpps in utan ett ex av Rodeo. Jag älskar det för att den har smarta skribenter, snyggt foto och bra text. Jag vet att de kanske framstår som lite självupptagna och konstiga men det finns en blogg för alla på den sajten. Mina favoriter är dock Conts, Lisa/Jon, Lisa Magnusson och Agnes B (som för övrigt jag gick på filmvetenskap med ett tag innan hon började på den nyinstiftade kursen modevetenskap och nu sitter vi här)

Fantastiskt inlägg på Const:

BREV TILL EN UNG CONSTNÄR –

1929 gav denna härliga gubbe (med det i våra ögon queera namnet, fast det har inget med queer att göra tyvärr): Reiner Maria Rilke, ut Brev till en ung poet.

Kortfattat: En Ung Djup Man skriver ett brev till Rilke:

”Hur blir jag som Du Oh Store Mästare”.

Den Store Mästaren dvs Rilke svarar:

”Lyssna på mig min Son”.

= Detta blir Boken.

On that note – nu kommer dagens riktiga ämne, nämligen

CHAMPAGNES BREV TILL EN UNG CONSTNÄR

Det kom ett brev till redaktionen. Brevet löd:

Goddag,

Oh Kära Champagne. Du som är en så stor och oförliknelig människa. Kan inte du berätta för mig vad nyckelingrediensen är för att skapa BRA CONST???? Även genvägar uppskattas

Mvh

Ung Constnär

__

Kära Unga Constnär.

Eftersom du har ett så himla gulligt namn (gissar att du är Kille?) ska jag öppna denna skattkista till Själ som jag bär på & dela med mig av lite Visdomar. Det finns nämligen 1 ämne som ca jämt blir bra Const eftersom det är världens mest kraftfulla, starka, LIVSFARLIGA ämne. Ämnet råkar också vara mitt favoritämne!!!! Varsågod för denna trip into the magic master super vault of CONST:

EN FARLIG KVINNA

Det finns inget farligare än: en kvinna på_ gränsen, en kvinna som är on_the_verge., en kvinna som FÅTT NOG –

En kvinna som inte orkar mer, en kvinna som SATT STOPP, en kvinna som säger detta farliga bortglömda ord:

NEJ!!!!!!

En kvinna som inte orkar, som inte vill, som inte tänker göra, prestera, som inte tänker ställa upp –

En kvinna som säger fuck you

En kvinna som inte ler snällt

En kvinna som inte_är_beskedlig_

EN FARLIG KVINNA

En kvinna som skriker, en kvinna som inte håller med, en kvinna som inte är gullig-

En kvinna som inte tycker det som anses vara viktigt är viktigt –

En kvinna som inte passar in –

En som inte ler charmigt, en kvinna som inte fladdrar fint med ögonlocken, skrattar åt skämt av artighet

EN KVINNA SOM INTE ÄR PERFEKT

En kvinna som skiter i att se sig i spegeln, en kvinna som skiter i att raka sin kropp, en kvinna som älskar sin kropp (!!!)

En kvinna som stirrar stint tillbaka när nån stirrar på hennes mustasch –

En kvinna som är en KVINNA, inte tjej, inte flicka, inte –

En kvinna som RAPAR

En kvinna som BAJSAR

En kvinna som ÄTER

En kvinna som skrattar HÖGT, högt så att det hörs från första raden ända längst bak-

En kvinna som gapskrattar så att hon visar tandköttet, matresterna som fastnat i tänderna hon inte tandtrådat –

En kvinna utan ring på vänster finger, en kvinna utan ögonfransar

En kvinna som inte ser den manliga blicken hon förväntas slicka i sig som himlens manna –

DEN FARLIGA –

En kvinna som inte längre är ung

En kvinna som inte är vacker, på det sättet hon förväntas vara –

En kvinna som inte är kåt

En kvinna som är kåt

– En kvinna som inte saknar något-

En kvinna som FÅTT NOG, En kvinna som säger

NEJ NEJ NEJ, nej för i helv-

EN FARLIG KVINNA

en kvinna som säger JA när hon vill, jag säger JA FÖR ATT JAG VILL! ja ja ja MER Ja Jaaa –

EN FARLIG KVINNA

* EN KVINNA SOM FÅTT NOG

* EN KVINNA SOM INTE VILL MER

* EN KVINNA SOM INTE LÄNGRE ÄR VILLIG.

Om du behandlar detta tema i Din Const kan jag garantera att det kommer blir KRAFTFULLT, SPÄNNANDE, POTENT och andra saker som brukar förknippas med kvalitet och framförallt: skilja CONST från EJ CONST.

Liten ordlista:

EJ CONST= känns som zzzzzz

CONST = känns som eeehiiihhh_!??eh?!?!!!??!!haha!fast-!nä-ok-ha-hm-ho-he-h-

Varsegod min vän!

Vänliga hälsningar,

Champagne ===≈

 http://rodeo.net/

Leave a Reply

