de där på radion.

13 February, 2011

Vad är grejen med radioröster? De är på någe vis så mycker finare och starkare än alla andra röster. Kanske för att de bara är just röster, inget annat. Bara röst utan bild och annan stimulans. Radio är trots att jag lyssnar på det via datorn väldigt analogt och lite gammaldags. Man har på P1 eller BBC radio 4 (bokstavligt talat analogt då jagh har rena skördetröskan till radioapparat hemma) på i bakgrunden då man så fint “donar och fixar” hemma. “Vad gör du? Eh jag donar. Ah, ok” Rösterna tränger igenom så mycket då de pratar så tydligt, man hör varenda lilla stavelse, andetag, betoning. Mycker om vad jag skriver om inpireras av radio.

Visst kan jag bli modern ibland och lyssna på P3 eller BBC radio 1 men då känner jag mig så ung att jag genast måste titta på antikrundan för att väga upp det hela.

Leave a Reply

