Att gå upp tidigt

22 February, 2011

Jag gick upp tidigt idag (halv åtta, jo för brittiska studenter är det tidigt, jag får skumma blickar av mina vänner när jag säger att jag brukar gå upp åtta-halv nio) och gick och köpte bröd på bageriet bortanför parken. Det var jag och joggarna samt ett par frenetiska laptopnissar. Jag kände mig nästan fransk, som att jag var i Nice och hade en baguette under armen och hörde medelhavet i bakgrunden. Men när man hör dubbeldäckarna brmosa in vid övergångsstället och tittar upp och ser dimman, de trasiga tegelväggarna och människorna med stora gummistövlar rycks man tillbaka till verkligheten.

Leave a Reply

