Tänker på Kina

27 September, 2011

Kina har levt vidare i mig denna sommar men det har inte bloggandet tyvärr. Tänker på kina när jag ser en vattenmelon och påminns om melonförsäljarna längs småvägarna ut till templen i ningbo, tänker på kina när jag tänder rökelsen vi köpte på temblet, känner doften av kina och avgaserna när jag ser made in china. Hela sommarens nyhetsraportering om ekonomin och västlandets idioti får mig att tänka på kina. Tänker på kina när jag pratar med min vän Eddie om hur den 6:e största marknaden för konst är Kina. Sen hör man hur konstnärerna hamnar i ett slags limbo då deras konst inte är tillräckligt kommersiell för marknaden samt för politiskt för statetn. Tänker på kina då.

Leave a Reply

